Midsommar :)

I torsdags natt  kom vi hem från Tahoe Caroline och jag.

Fredagen gick åt till shopping med Caroline inne i san francisco. Hitta en klänning och ett linne :) Caroline hitta 3 par converce! :)

På kvällen försökte vi fira midsomar så bra det gick:) Det är ju nått spec med att vara i sverige på midsommar, men det ändå riktigt bra tycker jag.
Ingen midsommarstång, inga lekar,, men midsommarmat i en lägenhet i san francisco, men nåra amerikanska vänner, röda muggar och midsommarkranar. Och mina härliga au pair vänner med så klart :)
(får läga upp bilder nån annan dag, tog inga med min egen kamera så måste få Carolines bilder.)



Det är helgen med stort H den i San Francisco den här veckan! Gay Pride är i full gång. Så trotts de knappt 4 timmars sömn som vi han med efter midsomarkvällen drog vi oss upp ur sängen jag o C. Åkte till emely som 2 zombies för att äta midsommarfrukost och sen stressa iväg för allt vad vi hade för att hinna in till SF för att se den berömda paraden vid 10.30

Men när vi väl kom in upptäkte vi till vår stora förvånad att det inte alls var överbefolkat med alla som skulle se på paraden, jag ringer till Laura o frågar om hon tror att vi är på fel ställe... Nej det var vi inte, bara synd för oss att paraden är imorn..
Synd för oss, men ännu mer synd om Claire, Lisa o Chris som satt utklädda i BART när jag ringde till dom för att berätta att vi hade tagit fel dag och de skulle va de ända som var utklädda på stan XD hehe:P
Men söta var de iaf!

Claire, Lisa o Chris :)



Eftersom att de inte blev någon parad gick vi och tog en kaffe i solen på Union Square ist :)
Efter gick jag o Caroline till China Town o köpte lite sovenirer.
Medan Claire,Chris o Lisa åkte till Castro (Gay området i SF) för att inte känna sig så udda. Det var fler än en människa som vände sig om med Stora ögon o muttra nått när de såg tjejerna gå utklädda på stan (o många "they are gay" komentarer).. Haha,, o ja som trodde att SF var staden där man verkligen kunde gå klädd så utan att nån skulle säga nått:P

Ikväll jobbar jag, eller ja knappt, jag är hemma med bara Daniel. Inte så jobbigt, o ja hade nog vart hemma ikväll ändå, Caroline är så trött efter midsommar så hon går nu intte på sin 2:a timmes tupplur, kanske ska väcka henne snart:P

^^


Kommentarer
Postat av: angelicaa

Hej sötnos :D Bara så du vet så är Hampus och hans kompisar också där och kollar på pridesaken:D hahah! Men ha det så bra, saknar dig! PUSS

2010-06-27 @ 10:59:27
URL: http://aastrand.blogg.se/
Postat av: mamma

Glöm in Victoria's Secret när ni shoppar! Kram mamma

2010-06-27 @ 14:08:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0